מתי מסיימים תהליך דיאטה/ חיטוב?


אז התחלתם חיטוב או דיאטה ואתם מלאים מוטיבציה ורצון לעשות שינוי בגוף שלכם, מתי מסיימים את התהליך? כמה ק״ג צריך לרדת ולאיזה אחוז שומן להגיע?

קודם כל, למה חשוב להציב מטרה? 

להצבת המטרה בעת חיטוב/ דיאטה יש חשיבות עליונה. אם לא נציב מטרה לא נדע מתי להפסיק את החיטוב, מה שיכול לגרום להפרעת אכילה; נמשיך לחשוב כל הזמן שאנחנו מלאים ונרצה לזרות לא משנה כמה ירדנו במשקל.

מתאמנים רבים מאמינים כי יפסיקו את החיטוב מתי שיראו במראה שרזו מספיק. דרך זו לא טובה ואף מסוכנת! לא נוכל להבחין בשינויים שהגוף עובר תוך יום מכיוון שהם קורים לאט לאט ולא בין לילה.                                                                                      מה שכן, אפשר לצלם את עצמכם פעם בשבוע- שבועיים ולהבחין בשינויים דרך התמונות.

ישנם שלושה סוגי מטרות שכדאי להציב:

1. משקל מטרה

2. אחוז שומן מטרה

3. זמן מטרה

משקל מטרה

משקל מטרה מתאים בעיקר לדיאטה ופחות לחיטוב. למה? מכיוון שבחיטוב המטרה היא לרדת באחוזי השומן ולשמור על מסת השריר ובדיאטה המטרה היא נטו ירידה במשקל. בהצבת משקל מטרה בחיטוב יכול להיות שנרד 5 ק״ג, רק ש-3 מתוחם יהיו מסת שריר! לכן, הצבת משקל מטרה מתאימה לדיאטה ולא לחיטוב.

* בהצבת משקל מטרה חשוב לבדוק שאתם לא מגיעים לתת משקל/ משקל נמוך מידי.

אחוז שומן מטרה

אחוז שומן מטרה מתאים גם לדיאטה וגם לחיטוב. לדעתי האישית, דיאטה זה סתם בזבוז זמן וצריך לעשות חיטוב, גוף מעוצב ויפה תשיגו רק מחיטוב ולא מדיאטה.

 הצבת המטרה מאוד פשוטה בדרך הזו: אני לדוגמה נמצא ב20% ורוצה לרדת ל-12% שומן.                                                                                                            שימו לב שבאופן טבעי אחוז השומן אצל נשים גבוה מגברים כך שאין סיבה להשוות. אצל גברים (אם לא מתחרים) מומלץ לא לרדת למתחת מ8-10% שומן ואצל נשים (אם לא מתחרות) לא לרדת מתחת ל14-16% שומן.

זמן מטרה

זמן מטרה מתאים לטווחי זמן של עד חודשיים. לחיטוב יותר מחודשיים תציבו משקל/ אחוז שומן מטרה.                                                                                                     אם אתם נמצאים לפני אירוע חשוב ועליתם כמה ק״ג לאחרונה או החלטתם לעשות חודש של חיטוב זמן מטרה יכול להתאים.                                                                           לדוגמה לי יש אירוע בעוד חודש ואני רוצה להראות במיטבי, אוכל להחליט שמהיום ועד האירוע אני עושה חיטוב קצר.                                                                                 

חשוב להבהיר, אל תגיעו למצב של הרעבה או אכילה מופחתת באופן קיצוני של קלוריות, שמרו על תזונה נכונה בחיטוב: לחצו כאן להגיע למדריך התזונה בעת חיטוב (כתוב שם כמה קלוריות אתם צריכים לאכול ביום על מנת להתחטב).

לסיכום, בכל דיאטה וחיטוב שתתחילו חשוב מאוד להציב מטרה. זה יכול להיות משקל מטרה, אחוז שומן, או תקופת זמן מסויימת (עד חודשיים). העיקר שתציבו מטרה כזו שתרצו להגיע אליה ותרגישו סיפוק והצלחה בהשגתה.

לקבלת תכנית חיטוב מומלצת לחצו כאן.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.