מתי מסיימים תהליך עלייה במסה?


אז התחלתם תהליך עלייה במסה ואתם מלאים מוטיבציה ורצון לעשות שינוי בגוף שלכם, מתי מסיימים את התהליך? כמה ק״ג צריך לעלות ובאיזה אחוז שומן להפסיק?

קודם כל, למה חשוב להציב מטרה? 

להצבת המטרה בתקופת המסה יש חשיבות עליונה. אם לא נציב מטרה לא נדע מתי להפסיק את המסה, מה שיכול לגרום להפרעת אכילה; נמשיך לחשוב שאנחנו ״׳קטנים מידי״ וצריכים לעלות במסה ולגדול עוד או יכול לגרום להשמנה.

מתאמנים רבים מאמינים כי יפסיקו את המסה מתי שיראו במראה שעלו מספיק במסת השריר. דרך זו לא טובה ואף מסוכנת! לא נוכל להבחין בשינויים שהגוף עובר תוך יום מכיוון שהם קורים לאט לאט ולא בין לילה.                                                              מה שכן, אפשר לצלם את עצמכם פעם בשבוע- שבועיים ולהבחין בשינויים דרך התמונות.

ישנם שלושה סוגי מטרות שכדאי להציב:

1. משקל מטרה

2. אחוז שומן מטרה

3. זמן מטרה

משקל מטרה

משקל מטרה מתאים בעיקר לכאלו שנמצאים במשקל מאוד נמוך/תת משקל. למה? מכיוון שאלו צריכים לעלות במשקל וכמה שיותר מהר. מי שנמצא במשקל תקין ואף יש לו נטייה להשמנה עדיף שיעשה לפי אחוז שומן. בהצבת משקל מטרה כשיש לנו נטייה להשמנה ואנחנו יכול להיות שנעלה 5 ק״ג, רק שה- 5 האלו יהיו שומן ולא שריר! לכן, הצבת משקל מטרה מתאימה בעיקר לכאלו שצריכים לעלות במשקל ולא לכאלו עם נטייה להשמנה.

* בהצבת משקל מטרה חשוב שתשימו לב שאתם לא עולים יותר מידי באחוזי השומן

אחוז שומן מטרה

הצבת המטרה מאוד פשוטה בדרך הזו: אני לדוגמה נמצא ב12% ורוצה להמשיך במסה עד 18% שומן.                                                                                                     שימו לב שבאופן טבעי אחוז השומן אצל נשים גבוה מגברים כך שאין סיבה להשוות. אצל גברים (אם לא מתחרים) מומלץ לא לעלות מ20% שומן בסוף המסה. ואצל נשים (אם לא מתחרות) לא לעלות מעל 30% שומן.

זמן מטרה

זמן מטרה מתאים לטווחי זמן של עד חודשיים. למסה יותר מחודשיים תציבו משקל/ אחוז שומן מטרה.                                                                                                     אם אתם רוצים לעשות רק חודש חזק של מסה לכבוד אירוע מסוים או סתם זמן מטרה יכול להתאים.                                                                                             לדוגמה לי יש אירוע בעוד חודש ואני רוצה להראות במיטבי, אוכל להחליט שמהיום ועד האירוע אני עושה מסה קצרה.                                                                                 חשוב להבהיר, בין אם אתם עושים מסה של חודש או של כמה חודשים שמרו על תזונה נכונה במסה: לחצו כאן להגיע למדריך התזונה בעת תקופת המסה.

לסיכום, כשתתחילו את תקופת המסה חשוב מאוד להציב מטרה. זה יכול להיות משקל מטרה, אחוז שומן, או תקופת זמן מסויימת (עד חודשיים). העיקר שתציבו מטרה כזו שתרצו להגיע אליה ותרגישו סיפוק והצלחה בהשגתה.

לתכנית עלייה במסה מומלצת לחצו כאן.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.