האם אכילת שומן משמינה?


הרבה אנשים חושב שאכילת שומן תוביל להשמנה, אך האם זה נכון? 

ישנם שלושה סוגי שומנים:

- שומן טראנס

- שומן רווי

- שומן בלתי רווי

שומן טראנס:

שומן טראנס הוא שומן צמחי שעובר תהליך כימי תעשייתי שהופך אותו לשומן מוקשה או מוקשה חלקית. זה קורה כאשר מוסיפים לשומן מולקולות מימן.

 הוא משרת היטב את התעשייה כי הוא מאפשר חיי מדף ארוכים יותר למוצרים, משפיע לטובה על הטעם והוא זול יחסית, אבל הוא גם מאוד לא בריא.                                                                                                                                                         בדרכו אל הכבד חלק מהכולסטרול הרע שוקע ונתקע בדפנות הדם, שם הוא עלול לסתום את העורקים ולגרום למחלות לב, כלי דם וסוכרת. 

מאכלים המכילים שומן טראנס ומהם כדאי להימנע: בורקסים, קרואסונים, ג'חנון, מלוואח, פיצות (חלקן), אייס קפה ועוד.

שומן רווי:

שומן רווי קיבל לעצמו שם רע במרוצת השנים. כאשר מסתכלים על מדדים המעלים סיכון למחלות לב נראה כי לצריכת שומן רווי יש פוטנציאל לעליית ‘הכולסטרול הרע’ בדם. 

נראה כי הפחתה של שומן רווי והחלפתו בשומן מסוג אומגה 3 מפחית את הסיכון למחלות לב, אולם החלפה שלו בחומצות שומן מסוג אומגה 6 עלול אף להעלות את הסיכון. 

בנוגע לירידה במשקל, חומצות שומן רוויות מספקות תחושת שובע דומה לחומצות שומן אחרות ואינן משפיעות בצורה שונה על המשקל. 

מה שכן, ישנם מאכלים המכילים שומן רווי בכמות גבוהה כמו גלידות וחטיפים מלוחים מהם רצוי להימנע או להפחית באכילתם.

שומן בלתי רווי:

בניגוד לשומן הרווי, השומן הבלתי רווי ניתן לפירוק בקלות רבה יותר, שכן הוא פעיל יותר מבחינה כימית ולפיכך נוטה פחות להצטבר בכלי הדם ולגרום להיצרות שלהם. 

בנוסף לכך, השמנים הבלתי רוויים מסייעים להורדת רמת הכולסטרול, מכילים חומצות שומן חיוניות שאין באפשרותנו לייצר בעצמנו, תורמים לתחושת השובע, זירוז חילוף החומרים וסיפוק רכיבי תזונה חשובים.

לקבלת תכנית חיטוב מומלצת לחצו כאן.

מקורות:

ironscience

כללית

להיות בריא!

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.