מה אוכלים לפני ואחרי אימון?


אחת השאלות הנפוצות והמבלבלות ביותר היא מה לאכול לפני ואחרי אימון?

לפני אימון

ראשית, לא מומלץ להתאמן על בטן ריקה בטח אם מדובר באימון כוח. אם בכל זאת החלטתם להתאמן ישירות לאחר צום הלילה, חשוב כן לשתות מים לפני!

אז כ2-4 שעות (כל אחד והקיבה שלו) מומלץ לאכול ארוחה גדולה המכילה את שלושת אבות המזון, חלבונים, שומנים ופחמימות, וכן גם לשתות מים. 

דוגמה לארוחה טובה 2-4 שעות לפני האימון:

- חזה עוף

- אורז מלא

- סלט ירקות עם שמן זית

דוגמה נוספת:

- 3 פרוסות לחם מלא

- 2-3 ביצה (חלבון)

- ירקות

כחצי שעה לפני האימון נאכל פחמימות המתפרקות מהר בגוף כמו בננה ותמרים. חשוב לא לאכול חלבון שומן סמוך לאימון מכיוון שלוקח להם זמן להתעכל בגוף ויכולים ממש להציק בבטן ו״להרוס״ לנו את האימון. בנוסף, אל תשתו הרבה מים בחצי שעה שלפני האימון.

לאחר האימון

ישירות לאחר האימון חשוב לשתות 2-3 כוסות מים ולהחזיר לגוף את הנוזלים שאיבד. נוסף על כך מומלץ לצרוך מנת אנרגיה מהירה כמו פרי על מנת להחזיר לגוף אנרגיה שאיבד ו״לפנות מקום״ לארוחת החלבונים. עד שעה לאחר מכן (מומלץ) יש לאכול ארוחה המשלבת בין חלבונים ופחמימות כמו כריך מלחם מלא עם טונה. אכילת חלבונים ופחמימות תורמת לשיקום השריר ובנייתו חזק וגדול יותר.

למי שאין זמן לאכול לאחר האימון גם שייק חלבון ופרי יעשו את העבודה, כן חשוב לאחר מכן לאכול ארוחה כמו שצוין.

האם האכילה משפיעה על אופן הגדילה או ההתחזקות של השריר?

זהו ויכוח ותיק בעולם התזונה. יש מחקרים ואנשים שאומרים כי אם לא נאכל עד 45 דקות לאחר האימון חלבונים ופחמימות כל האימון ילך ״לפח״ ואנחנו יכולים אף לפגוע במסת השריר. בניגוד לכך יש הטוענים כי זה לא משנה מתי אוכלים, רק שבסוף היום נגיע לערכים שאנחנו צריכים.                                                                                תבחרו מה שתבחרו זה לא כזה משנה (:

אבל! לאחר אימון אירובי כמו ריצה חשוב להקפיד על אכילה של חלבונים עד 30-45 דק׳ לאחר האימון כדי למנוע פירוק שריר כאנרגיה. אם מדובר רק באימון כוח, עד שעה וחצי- שעתיים.

לסיכום, חשוב מאוד לדעת איך לאכול לפני האימון כדי לתת לגוף את האנרגיה הדרושה לו ולהגיע לתוצאות מקסימליות בזמן האימון. לאחר האימון אכילה נכונה של חלבונים ופחמימות נחוצה לשיקום השריר ובנייתו חזק וגדול יותר.

לתכנית עלייה במסה מומלצת לחצו כאן.

לתכנית חיטוב מומלצת לחצו כאן.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.