מהי מסה מלוכלת ולמי היא מתאימה?


הרבה מתאמנים שרוצים לעלות במסת השריר נתקלים בשני מושגים; מסה נקייה ומסה מלכולכת ותוהים מה עדיף ומה יבנה להם שריר בצורה הטובה והמהירה ביותר?

מסה נקייה

 מסה נקייה מתאימה לרוב האנשים, כאלו שלא נמצאים בתת משקל או בעלי מבנה גוף שקשה לעלות במשקל. במסה נקייה אוכלים 200-400 קלוריות מעל הניטרלי ומנסים להימנע מפחמימות פשוטות, סוכרים וכד׳.

מסה מלוכלת

מסה מלוכלכת היא סוג של תקופת מסה בה אין הגבלה קלורית ומתבצעת אכילה של ג׳אנק. בניגוד למסה נקייה שבה הפלוס הקלורי קטן וכן העלייה בשומן מועטה, במסה מלוכלת פשוט אוכלים כמה שיותר כדי לעלות במשקל ובמסת השריר טוב יותר.

אבל לא לכולם מסה מלוכלת מתאימה!

מסה מלוכלכת מתאימה לאנשים לאנשים שמאוד קשה לעלות במשקל (כן, יש גם כאלה) והם חייבים לאכול כמה שיותר על מנת להצליח לעלות במשקל וג׳אנק דווקא יכול לעזור להם להגיע לצריכה הקלורית.

מסה מלוכלת מתאימה גם לאנשים הנמצאים בתת משקל אבל אם כן יש להם נטייה מסוימת להשמנה, רצוי קודם כל לעלות למשקל תקין (במסה מלוכלת) ולאחר מכן לעבור לנקייה.

חשוב להבהיר! 

מסה מלוכלת היא ממש לא פתרון טוב לעלייה במסת השריר וחוץ מהאנשים שכתבתי אין שום סיבה לעשות אותה! מסה נקייה עם עלייה מינימלית בשומן עדיפה הרבה יותר.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.