5 סיבות שאתם לא מצליחים לעלות במסת השריר!


מנסים לעלות ולגדול במסת השריר ופשוט לא מצליחים? הנה 5 סיבות שיכולות להיות הבעיה ואיך לפתור אותן :

1. אתם לא אוכלים מספיק קלוריות

לא תוכלו לעלות במסת השריר אם לא תאכלו במאזן קלורי חיובי, גם אם אתם לא אוהבים לאכול הרבה ובעלי קיבה קטנה, הדרך היחידה לגדול ולהתחזק כמו שצריך זה לאכול, לחצו כאן למדריך איך להגדיל את נפח הקיבה ולאכול יותר. מה הפתרון? פשוט מאוד, לאכול יותר קלוריות! ולא סתם ממתקים וחטיפים אלא אוכל מזין ובריא. מומלץ לספור את הקלוריות ולבדוק בשקילה פעם בשבוע אם עלינו במשקל.

2. אתם לא מתאמנים כמו שצריך 

כדי שהשריר יגדל הוא צריך לקבל גירוי מספיק חזק באימון. אם אתם מבצעים תרגיל 10-12 חזרות ובחזרה ה-12 אתם מרגישים שיש לכם כוח לעוד סט ישר, אתם לא תגדלו. חשוב להגיע למצב של כמעט כשל, שהחזרה האחרונה בסט תהיה קשה ותרגישו שאתם סוחטים את השריר. אבל! גם עומס באימונים יכול לפגוע בגוף ולפרק מסת השריר, בהמשך נפרט על כך.

3. שינה שינה שינה

שלושת הקריטריונים לעלייה במסת השריר: תזונה, אימונים ושינה. שינה נחוצה וחשובה לגדילה במסת השריר ובכלל לתפקוד היומיומי ולבריאות שלנו. מומלץ לישון לפחות 7-8 שעות בלילה.  

4. מנוחה

אם אתם חושבים שככל שתתאמנו יותר ותוסיפו יותר סטים כך השרירים יגדלו מהר יותר אתם טועים, עומס באימונים או אימון ארוך מידי יכולים לפגוע בשרירים ואף לגרום לירידה במסת השריר. חשוב לשמור על לפחות 24 שעות מנוחה בין אימון לאימון (תלוי בתכנית האימונים). כשאנחנו מתאמנים אנחנו ״פוגעים״ בשרירים שלנו, ובעזרת תזונה נכונה ומנוחה מספקת השריר בונה את עצמו חזק יותר וגדול יותר.

5.  לא אוכלים מספיק חלבונים ופחמימות

בניגוד למה שחושבים, התזונה חשובה יותר מהאימון עצמו! אכילת החלבון נחוצה לבניית מסת השריר ולשיקומה לאחר האימון ולכן מומלץ לאכול בין 1.8-2.2 גרם חלבון פר ק״ג משקל גוף. פחמימות חשובות על מנת לספק אנרגיה לגוף ולשרירים בזמן האימון ובכלל וגם כן קריטיות לפיתוח מסת השריר.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.