ריצה או הליכה ?


ריצה שורפת הרבה יותר קלוריות, אבל הליכה היא פעולה טבעית של הגוף, אז מה עדיף?

בריאותית 

יש אנשים שחושבים שהליכה בריאה מריצה בגלל הקשר שבין ריצה לשחיקת סחוס, אך צריך להבין ששחיקת סחוס נגרמת ברוב המקרים משתי סיבות: עודף משקל וגנטיקה. מחקרים גילו כי אנשים שרצים באופן קבוע, נמצאים ב-50% פחות סיכון לשחיקת סחוס כרונית בירך ובברך מאשר אנשים המתאמנים בהליכה.

שריפת הקלוריות 

הריצה משפרת את הכושר הגופני, מעלה את טונוס השרירים ומחזקת את השרירים ולכן השפעתה על שריפת הקלוריות תהיה גבוהה מהליכה וגם נוכל להמשיך לשרוף קלוריות גם כמה שעות לאחר הריצה.                                                                                        - ריצה יכולה לפעמים לשרוף אפילו פי 3 ופי 4 יותר קלוריות !

חשיבות המטרה

אם אני רוצה לעלות במסה, עליי להיות במאזן קלורי חיובי וכשאני רץ אני שורף הרבה קלוריות ולא מצליח להחזיר אותם,  אז אני לא צריך לרוץ או לרוץ בקצב יותר איטי יותר/פחות זמן כדי להצליח להגיע לכמות הקלוריות הרצויה. בניגוד לכך, אם אני רוצה לרדת במשקל ולשרוף כמה שיותר קלוריות כדי שאוכל לאכול יותר, אז אעשה את האירובי שישרוף לי יותר קלוריות.

אבל מה שבאמת משנה 

זה מה אתם אוהבים ובמה אתם יכולים להתמיד. אם אתם רוצים לשרוף הרבה קלוריות בריצה אבל אתם ממש שונאים את זה (או להפך) אז תעברו להליכה, כי בסופו של דבר אתם תפסיקו מחוסר רצון, מוטיביציה והנאה. לכן חשוב לעשות מה שמתאים לנו ואפשר גם לשלב: פעם לעשות ריצה ופעם הליכה, העיקר שנעשה ספורט ונהנה ממנו!

לסיום, פעילות אירובית כמו ריצה והליכה יכולה לתרום לנו רבות, כל אחד צריך לקחת את הנתונים והמטרות שלו ולבדוק מה הכי מתאים לו.

לקבלת תכנית דיאטה וחיטוב מומלצת לחצו כאן.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.