האם אפשר לעלות במסת שריר\ להתחזק רק מאימוני במשקל גוף?


הרבה אנשים מעדיפים את אימוני משקל הגוף על פני אימונים בחדר הכושר אך בכל זאת הולכים אליו בטענה שאי אפשר לפתח מסה באימוני משקל גוף. האם אפשר לעלות במסת השריר/להתחזק רק מאימונים במשקל גוף ?

ברור שאפשר !

השריר שלנו גדל ומתחזק בכך שהוא מקבל גירוי. זה לא משנה אם הגירוי מגיע בעזרת משקולת או במשקל גוף.  לדוגמה כשאנחנו עושים סקוואטים אנחנו מפעילים את הרגליים ו״מגרים״ את השרירים, ובעזרת תזונה ושינה נכונה השריר משתקם ובונה את עצמו בצורה גדולה וחזקה יותר.

הבעיה של אימוני משקל גוף לעומת היתרון של אימונים בחדר הכושר 

טווח החזרות בתרגיל הוא 8-15 ברוב הפעמים, ובחדר הכושר כשאנחנו מתחזקים ומצליחים לעשות יותר מ15 חזרות עם משקל מסוים, אנחנו יכולים להוסיף משקל בקלות. לעומת זאת באימוני משקל גוף לא נוכל להוסיף משקל. 

מה אפשר לעשות ?

אז התחלתם להתאמן במשקל גוף ולאחר כמה זמן אתם כבר עושים מעל 15 שכיבות שמיכה, מתח (או כל תרגיל אחר), איך תעלו את רמת הקושי מבלי להשתמש במשקולות?

 הפתרון הוא כזה, הצלחתם 15 שכיבות שמיכה אז תנסו שכיבות שמיכה עם שיפוע שלילי, פתיחה סגירה או על יד אחת, איטיות ועוד.                                                            כנ״ל למתח ולכל תרגיל אחר, לכל תרגיל יש מספר של וריאציות שאפשר לבצע ברמות קושי שונות. 

למשל סקוואט, אפשר לעשות סקוואט עם קפיצה או על רגל אחת ועוד המון סוגים. ממליץ לכם לבדוק ביוטיוב (יש גם סרטונים בעברית) ותגלו שם המון תרגילים שגם נראים הרבה יותר יפה מתרגילי חדר כושר!                                                                                                                                                                                                             לסיכום, בהחלט אפשר לגדול ולהתחזק מאימוני משקל גוף, אך צריך לדעת איך ולזכור ש70% זה רק התזונה שלנו. לדעתי האישית, תרגילי משקל גוף הרבה יותר מחזקים את הגוף ו״מרשימים״ מאשר תרגילים בחדר הכושר.

על תוכניות הפרימיום שלנו כבר שמעתם? אם לא, לחצו כאן.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.