מהו אימון אירובי ולמה הוא חשוב ?


אין ספק שאימון כוח הוא חשוב, אבל מה עם אימון האירובי? האם הוא יתרום לי?

קודם כל, מהו אימון אירובי ?

פעילות אירובית היא פעילות כמו הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים, שחייה , סקי- ועוד כל פעילות שמערבת את מערכות הלב, כלי הדם והנשימה על מנת לספק אנרגיה לקבוצות שרירים גדולות בעצימות נמוכה/בינונית/גבוהה לפרק זמן ארוך יחסית.

ככל שהפעילות הגופנית מבוצעת בעצימות גבוהה יותר, גובר גם קצב פעימות הלב.

בעת אימון האירובי עולה כמות הדם הנזרמת לשרירים כדי לספק להם יותר אנרגיה וחמצן הדרושים להפעלתם באימון.

בפעילות אירובי הגוף מפיק אנרגיה מפחמימות ומשומן.

מה ההבדל בין אימון אירובי לאנאירובי ?

פשוט מאוד, באימון אירובי (ריצה לדוגמה) נעשה שימוש מוגבר בחמצן, הלב פועם בעצימות גובהה והגוף צריך יותר אנרגיה (תלוי בזמן של האימון). לעומת זאת, באימון האנאירובותי ישנה פעולה קצרה בעוצמה גבוהה מאוד (כמו אימון משקולות) ופעילות זאת לא מצריכה כל כך הרבה אנרגיה וחמצן מהגוף .

יתרונות בפעילות אירובית :

- משפרת את היכולת של מערכת הלב והריאות ושל מערכת כלי הדם להוביל חמצן אל רקמת השריר.

- מסייעת להורדה במשקל.

- מסייעת בירידה באחוזי השומן בגוף.

- מסייעת בשיפור ניצול הסוכר בדם.

- מסייעת בהפחתת לחץ הדם במנוחה.

- ועוד המון יתרונות.

איזה פעילות אירובית כדאי לי לעשות וכמה פעמים בשבוע ?

כל פעילות אירובית מומלצת וישנן פעילויות רבות כגון: ריצהף הליכה, שחייה, רכיבה על אופניים, ריקוד, סקי, מכשיר הסטפר ועוד.

למתאמן מתחיל מומלץ לבצע פעילות אירובית כ2-3 בשבוע (לא בימים רצופים!)30-40 דקות בכל פעם. 

*ההמלצה למעלה היא לרוב פעילויות האירובי אך לא לכולן והיא מותאמת למתאמן מתחיל. 

הליכה לדוגמה, מומלץ 60 דקות בכל פעם.

האם חובה לעשות אירובי כדי לרדת במשקל?

ממש לא. היתרון העיקרי של פעילות אירובית בעת תהליך ירידה במשקל הוא שאנחנו נשרוף יותר קלוריות וכתוצאה מכך נוכל לאכול יותר כי שרפנו יותר. רק שימו לב שאתם נשארים במאזן קלורי שלילי של 300-500 קלוריות בכל יום.

אבל פעילות אירובית כן תתרום לגוף ולבריאות שלנו ולכן היא מומלצת.

לתכנית עלייה במסה מומלצת לחצו כאן.

לתכנית חיטוב מומלצת לחצו כאן.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.