אירובי על בטן ריקה, האם כדאי ?


מהו אימון אירובי על בטן ריקה ?

"פעילות אירובית היא פעילות הכוללת מאמץ גופני תת-מרבי המפעיל קבוצות שרירים גדולות לזמן ממושך. לעוסקים בספורט ולחובבנים קיים מגוון רחב של פעילויות אירובי כגון: הליכה,ריצה, רכיבה על אופנים, שחייה…"(הגדרה מתוך ויקיפדיה). על בטן ריקה הכוונה בבוקר, לפני שאכלנו (שום דבר).

העיקרון של השיטה 

לשם ביצוע פעילות ספורטיבית הגוף זקוק לאנרגיה. ה"דלק" המרבי המספק אנרגיה לגוף הוא שומן ופחמימות. הפחמימות מהוות מקור אנרגיה זמין ונגיש יותר בגופנו מאשר השומן.

כשאנחנו מבצעים אימון אירובי לאחר שנת לילה ועל בטן ריקה מה שיקרה הוא שבגוף יהיה כמות נמוכה יחסית של פחמימות שהגוף יוכל לנצל לאנרגיה ובעצם נגרום לגוף שלנו לפנות אל מאגרי חומצות השומן כמקור האנרגיה העיקרי וכתוצאה מכך הדבר יגרום לשריפה מוגברת של שומן. 

השפעות שליליות 

- נמצא כי אימון אירובי על בטן ריקה פוגע ביעילות האימון, כך שנפגעת רמת העצימות של האימון. ונמצא שדווקא ארוחה לפני אימון מאפשרת להגיע לעצימות אימון גבוהה יותר.

  - אירובי על בטן ריקה תורם לפירוק חלבון על מנת להשתמש בו כמקור אנרגיה נוסף, לכן אימון כזה יכול לפגוע במסת השריר !

 - בנוסף אירובי על בטן ריקה יכול לגרום לתחושת סחרחורת, חולשה, בחילות ואפילו לעילפון!

אז האם זה כדאי ?

לסיום, זה נכון שאירובי על בטן ריקה נמצא תורם לירידה בשומן, אבל צריך להסתכל על התמונה הכוללת ולהבין שלאירובי על בטן ריקה אין שום יתרון מאשר אירובי לאחר ארוחה מבחינת ירידה במשקל/ חיטוב. מעבר לכך אימוני אירובי על בטן ריקה גורמים לירידה באיכות האימון, יכולים לפגוע במסת השריר ולגרום להרגשה רעה וירודה.                      ולכן, נכון לעכשיו אין שום הצדקה לאירובי על בטן ריקה.

לקבלת תכניות הכושר והחיטוב הטובות ביותר לחצו כאן.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.