5 מיתוסים ש90% מהמתאמנים עדין מאמינים בהם!


ישנם לא מעט מיתוסים בעולם הכושר והתזונה שרובנו עדין מאמינים בהם. מיתוסים שהאמונה בהם יכולה להרוס את התוצאות... הכנו לכם 5 מיתוסים נפוצים שכדאי לכם להפסיק להאמין בהם:

1. משקאות דיאט לא משמינים

מיתוס נפוץ הוא ששתיית משקאות דיאט וזירו ״ללא סוכר״ היא בריאה ואינה גורמת להשמנה. אך למעשה, משקאות הדיאט מכילים רק ממתיקים מלאכותיים שהם מתוקים יותר מסוכר וחסרי ערך קלורי, תכונות אלו מבלבלות את הגוף משום שהוא חושב שהוא קיבל אספקת סוכר אבל למעשה לא קיבל כמעט קלוריות להפיק מהן אנרגיה מה שיכול לגרום לבעיות. מעבר לכך, הממתיקים האלו מעלים את רמת האינסולין בדם כמו סוכר (ואפילו יותר) מה שגורם להשפעה לטווח הארוך במקום לטווח הקצר של השמנה.

2. אי אפשר לפתח גוף מאימוני משקל גוף

מיתוס נוסף הוא שעל מנת לפתח גוף גדול ושרירי חייבים לבצע אימוני כוח עם משקולות ובלתי אפשרי לגדול מאימוני משקל גוף בלבד. מיתוס זה לא נכון מסיבה פשוטה שהשריר שלנו גדל ומתחזק בכך שהוא מקבל גירוי, זה לא משנה אם הגירוי מגיע בעזרת משקולת או במשקל גוף. אך יש בעיה מסוימת בהתקדמות באימוני משקל גוף ועל כך כתבנו מאמר שתוכלו לקרוא בלחיצה כאן.

3.שריר הופך לשומן

הרבה אנשים מאמינים שכאשר מפסיקים להתאמן השרירים הופכים לשומן. הסיבה האמיתית שאנשים משמינים לאחר שהפסיקו להתאמן היא מפני שכאשר התאמנו היו רגילים לאכול כמות קלוריות גבוהה יחסית, וכשהפסיקו להתאמן המשיכו לאכול את אותה כמות של קלוריות מבלי להתאמן ולשרוף ולכן השמינו.

4. אסור לאכול לפני השינה

לא מעט אנשים שעושים או עשו דיאטה בעבר יגידו שאסור לאכול לפני השינה בטענה שזה משמין יותר, אך מי שבאמת תקבע אם נעלה במשקל ובשומן היא כמות הקלוריות היומית שאכלנו. אם אכלתם את אותה כמות הקלוריות עד השעה 19:00 או עד השעה 22:00 לא יהיה הבדל.

5. אכילת שומן משמינה

טענה נוספת היא שאכילת שומן תוביל להשמנה. אך למעשה, שומן בלתי רווי הנמצא באבוקדו, שמן זית, טחינה ועוד יכול לתרום לתחושת השובע, זירוז חילוף החומרים וסיפוק רכיבי תזונה חשובים. אבל! לא כל השומנים בריאים, מזונות המכילים שומן טראנס ושומן רווי בכמות גבוהה כמו גלידה, חמאה, חטיפים מלוחים, מרגרינה ועוד לא בריאים וממש לא מומלצים !

על תוכניות הפרימיום שלנו כבר שמעתם? אם לא, לחצו כאן.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.