5 טיפים והרגלים שחובה להכיר לבניית מסת שריר!


הרבה אנשים מתקשים בתקופת המסה מסיבות שונות. הנה 5 הרגלים שכדאי לכם לאמץ אם אתם רוצים לגדול:

בלי מים וסלט לפני הארוחה

שתיית מים ואכילת סלט לפני ארוחה תגרום לנו לתחושת שובע ומלאות מהירה יותר, מה שטוב לתקופת החיטוב. לעומת זאת, בתקופת המסה אנחנו רוצים לאכול יותר בארוחות והרבה מתקשים לעשות את זה. לכן חשוב שלא תישתו מים ותאכלו סלט לפני הארוחה, לאחר הארוחה- תתפרעו. 

שלבו תרגילים מורכבים

אם אתם רוצים לבנות מסת שריר אתם חייבים לשלב תרגילים מורכבים (בהם פועלים יותר משני מפרקים) בתכנית האימונים שלכם. למה? מפני שתרגילים מורכבים מהווים את הבסיס לבנייה של מסת שריר וכוח בגלל היותם מערבים הרבה שרירים בתרגיל אחד.   דוגמאות לתרגילים מורכבים: מתח, סקוואט, לחיצת חזה, לחיצת כתפיים, שכיבות סמיכה, דדליפט וכו׳.

פחות אירובי יותר כוח

טעות נפוצה היא להרבות באימוני אירובי שבאים על חשבון אימון הכוח. חשוב שתבינו, אימון אירובי לא יבנה לכם את המסה ויכול גם לגרום להפך (איבוד מסת שריר). מעבר לכך, באימון האירובי אנחנו שורפים קלוריות מרובות שלחלק מן המתאמנים קשה להחזיר אותן דרך האכילה. רוצים לבנות מסת שריר? אימון כוח זה הפתרון!

צ׳יט מיל

צ׳יט מיל היא ארוחה שבה אתם יכולים לאכול משהו שלרוב לא נמצא בתפריט שלכם כמו המבורגר, פיצה, גלידה וכו׳. ארוחה כזו פעם בשבוע יכולה לעלות לכם את המוטבציה להמשך, ובנוסף אם קשה לכם לעלות במשקל במסה, היא יכולה להביא בוסט משמעותי של קלוריות.

חלבון ושינה

אין יותר מידי מה לפרט, חלבון: אב התזונה שיבנה ויגדיל לכם את השרירים ולכן חובה לאכול 1.6-2.2 גרם חלבון פר ק״ג משקל גוף כדי לעלות במסת השריר.                         לגבי שינה, על מנת לגדול אתם חייבים לישון כמו דובים, לפחות 7 שעות בלילה.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.